REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLATFORMY MOJA OKOLICA

Obowiązujący od 23.06.2021r

1. Postanowienia wstępne

  1. Regulamin określa zasady świadczenia usług przez spółkę S4C Operator na rzecz Użytkowników, polegających na przekazywaniu powiadomień, wyszukiwaniu usług, zamieszczaniu ogłoszeń, które zostały opisane w Regulaminie (czytaj: Usługi)

  2. Usługodawcą jest S4C Operator Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie pod adresem Gotarda 9, 02-683 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000759028 SĄD REJONOWY DLA M. ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY
    KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO NIP: 5213847496 REGON: 381876889 z którym użytkownik może kontaktować się pod adresem poczty elektronicznej kontakt@mojaokolica.com

2. Definicje

  1. Platforma Moja Okolica – zespół usług ukierunkowanych na obsługę i komunikację dwukierunkową z funkcjami informacyjnymi, komunikacyjnymi, ochronnymi oraz zbierania i przetwarzania informacji w środowisku rozproszonym IT

  2. Użytkownik – osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która w trybie przewidzianym w Regulaminie utworzyła Konto.

  3. Podopieczny – niepełnoletnia osoba fizyczna, dla której konto zakłada jej opiekun prawny, będący Użytkownikiem Platformy Moja Okolica.

  4. Konto użytkownika – przydzielona Użytkownikowi część platformy, identyfikowana na podstawie adresu email.

  5. Konto przedsiębiorcy – na podstawie konta Użytkownika, przydzielona część platformy dotycząca przedsiębiorców lokalnych na podstawie podania dodatkowych danych przedsiębiorcy

  6. Aplikacja mobilna – oprogramowanie działające na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfon, tablet

  7. Wizytówki nadawców lokalnych – informacje o podmiotach z którymi Usługodawca zawarł odrębną umowę w zakresie współpracy lub umowę o świadczeniu usług drogą elektroniczną

  8. Nadawcy ogólnopolscy – podmioty od których Usługodawca pobiera ogólnodostępnie publikowane treści w swoich serwisach www.

  9. Lokalny przedsiębiorca – zestawienie podmiotów prowadzących działalność gospodarczą i świadczących swoje usługi na określonym obszarze geograficznym

  10. Ogłoszenia / Ryneczek – ogłoszenia, informacje publikowane przez Użytkowników z którymi Usługodawca zawarł umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną

  11. Bezpieczeństwo i Zdrowie – moduł dostarczający informacje o dostępnych punktach medycznych na wskazanym przez Użytkownika obszarze oraz umożliwiający komunikację pomiędzy dwoma Użytkownikami względem ich lokalizacji

  12. Rezerwacja wizyt – moduł pozwalający na dokonanie rezerwacji wizyty przez  Użytkownika oraz zarządzanie umówionymi spotkaniami przez Użytkownika klienta.

  13. Kalendarz wywozu odpadów – moduł pozwalający na otrzymywanie informacji o najbliższych zaplanowanych wywozach odpadów w gminie.

  14. Kalendarz wydarzeń – zestaw planowanych wydarzeń, organizowanych przez podmiot z którym Usługodawca zawarł umowę współpracy lub podmioty pod niego podlegające

  15. Urządzenie mobilne – urządzenie elektroniczne pozwalające na przetwarzanie, odbieranie oraz wysyłanie danych bez konieczności utrzymywania przewodowego połączenia z siecią.

  16. Administrator Usługodawcy – osoba zarządzająca oprogramowaniem platformy Moja Okolica, odpowiadająca za jego sprawne działanie

  17. Administrator klienta – osoba zarządzająca oprogramowaniem platformy Moja Okolica po stronie klienta z którym Usługodawca zawarł umowę współpracy

  18. Użytkownik klienta – osoba zarządzająca stworzoną strukturą przez administratora klienta

  19. Klient - kontrahent, z którym Usługodawca zawarł umowę współpracy.

  20. Funkcja SOS – funkcja pozwalająca użytkownikowi wezwać pomoc Pierwszego Ratownika na obszarze objętym zakresem działaniem Platformy Moja Okolica  

  21. Pierwszy Ratownik - osoba, która w sytuacjach nagłych i wypadkach jest odpowiedzialna za natychmiastowe udzielenie pierwszej pomocy oraz podjęcie działań mających na celu ocalenie życia lub zdrowia poszkodowanych, zgodnie z obowiązującymi przepisami i wytycznymi medycznymi. Osoba ta może nie posiadać specjalistycznego wykształcenia medycznego, ale jest szkolona w zakresie podstawowych procedur i technik udzielania pomocy medycznej

  22. Służby Medyczne - inne podmioty niż Pierwszy Ratownik uprawnione do przeprowadzenia Akcji Ratowniczej

  23. Wezwanie Pomocy (Zgłoszenie Wypadku) – zawiadomienie przez Użytkownika Służb Medycznych z wykorzystaniem Funkcji SOS

3. Usługi świadczone w ramach platformy Moja Okolica

  1. Informacyjne – statyczne

Wizytówka podmiotu z wyodrębnioną branżą, krótkim opisem, danymi teleadresowymi, aktywnym adresem email i numerem telefonu, linkiem do strony głównej, podglądem na mapie. Widoczna w obrębie 25 km. od bieżącej lokalizacji Użytkownika lub w granicy administracyjnej samorządu na terenie którego przebywa Użytkownik. W ramach dostępnych wizytówek publikacja treści wraz z grafiką. Możliwość widocznych opinii i komentarzy dotyczących każdego z dostępnych podmiotów zamieszczane przez zalogowanych Użytkowników.

2. Informacyjne – dynamiczne

Otrzymywane na życzenie Użytkownika, który każdorazowo odznaczy chęć otrzymywania powiadomień Push (zawierające treść, grafikę, źródło informacji) od podmiotu z kategorii dostępnych nadawców lokalnych i/lub ogólnopolskich. Użytkownik zaznacza subskrypcję dla wizytówki podmiotu od którego chce otrzymywać powiadomienia Push na swoje urządzenie mobilne. Użytkownik ma możliwość przypisania się do wielu różnych wizytówek podmiotów i otrzymywać od nich powiadomienia Push. Usługodawca informuje, że o liczbie i częstotliwości wysyłanych powiadomień decydują zdefiniowani Nadawcy. W związku z powyższym subskrypcja ulega zakończeniu z chwilą wygaśnięcia zobowiązań wynikających z umowy, zawartej przez Usługodawcę z wybranym podmiotem będącym Nadawcą powiadomień. W każdej chwili Użytkownik ma możliwość anulowania subskrypcji wybranego Nadawcy powiadomień lub dodania innego Nadawcy z dostępnych na platformie Moja Okolica.

3. Komunikacyjne

Usługi umożliwiające komunikację dwukierunkową w ramach funkcjonalności: ankieta, formularz kontaktowy, komentarze, dwukierunkowa komunikacja Nadawcy z Użytkownikiem.

4. Lokalizacyjne

Wykorzystywana geolokalizacja urządzenia Użytkownika w celu nawigacji do wybranego podmiotu lub dostarczenia powiadomienia alarmowego. Oprócz bieżącej lokalizacji urządzenia, Użytkownik może wskazać kilka różnych lokalizacji z których będzie mógł otrzymywać powiadomienia od wybranych przez siebie Nadawców przypisanych do wybranej lokalizacji.

5. Ogłoszenia

Użytkownik po poprawnym zalogowaniu się ma możliwość zamieszczania ogłoszeń dedykowanych dla innych użytkowników. Użytkownik nie ma ograniczenia odnośnie ilości zamieszczanych ogłoszeń. Ważność każdego zamieszczonego ogłoszenia wynosi 14 dni od daty jego publikacji. Ogłoszenie pochodzi od Użytkownika, który samodzielnie ustala jego treść. Treść Ogłoszenia musi być zgodna ze stanem faktycznym. Zamieszczenie Ogłoszenia powinno odzwierciedlać rzeczywisty zamiar dokonania transakcji, której Ogłoszenie dotyczy. Ogłoszenia dostępne są dla wszystkich zalogowanych Użytkowników platformy Moja Okolica. Jedno Ogłoszenie może dotyczyć tylko jednego Towaru, a treść Ogłoszenia musi jasno i jednoznacznie określać, czy Towarem jest określony komplet czy pojedynczy Towar oraz wskazywać czy określona przez Użytkownika cena dotyczy kompletu czy pojedynczego Towaru. Użytkownik jest odpowiedzialny za publikowane treści (w tym zdjęcia) i gwarantuje, że są one zgodne ze stanem faktycznym oraz prawem a ich publikacja nie narusza praw Usługodawcy, Regulaminu oraz praw osób trzecich, w tym praw autorskich. Treść Ogłoszenia powinna w jasny sposób nawiązywać do Towaru, opisywać go dokładnie, rzetelnie i kompletnie oraz nie może wprowadzać w błąd innych Użytkowników, w szczególności co do właściwości Towaru, takich jak: jego jakość, parametry, stan, pochodzenie, marka czy producent.  Pobieranie lub wykorzystywanie w jakimkolwiek zakresie dostępnych w ramach platformy Moja Okolica materiałów wymaga każdorazowo zgody spółki Moja Okolica i nie może naruszać postanowień Regulaminu oraz powszechnie obowiązującego prawa, jak również nie może naruszać interesów spółki Moja Okolica. Zabronione jest jakiekolwiek agregowanie i przetwarzanie danych oraz innych informacji dostępnych w platformie Moja Okolica w celu ich dalszego udostępniania osobom trzecim. Użytkownik publikujący ogłoszenie zapewnia, że jest uprawniony do korzystania z podawanych, zapisywanych lub publikowanych danych kontaktowych (adres e-mail, numeru telefonu, itp.). Dane kontaktowe podane podczas korzystania z platformy Moja Okolica mogą być wykorzystywane do prowadzenia stosownej komunikacji przez Usługodawcę, podmioty powiązane lub zaufanych partnerów biznesowych. Kontakty o charakterze marketingowym odbywają się na podstawie dobrowolnej zgody Użytkownika. Udzieloną zgodę można wycofać lub ograniczyć w dowolnym momencie, korzystając z odpowiednich ustawień konta użytkownika lub zgłaszając takie żądanie Usługodawcy drogą elektroniczną na adres email kontakt@mojaokolica.com .

Zabrania się zamieszczania przez Użytkownika ogłoszeń dotyczących obrotu przedmiotami takimi jak:

  • Przedmioty lub zdjęcia zawierające treści pornograficzne, szczególnie treści z udziałem osób w wieku poniżej 15 lat, związane z użyciem przemocy lub z udziałem zwierząt;

  • Erotyczne gadżety;

  • Broń i amunicja, której posiadanie lub obrót wymaga uzyskania odpowiedniego pozwolenia;

  • Materiały wybuchowe i pirotechniczne;

  • Muzyka, filmy, oprogramowanie i inne towary, które naruszają prawa autorskie/ własność intelektualną;

  • Przedmioty lub zdjęcia zawierające treści nawołujące do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość;

  • Materiały, które zawierają treści naruszające dobra osobiste osób trzecich;

  • Niebezpieczne substancje chemiczne, substancje psychotropowe i środki odurzające, w szczególności narkotyki;

  • Napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe;

  • E-papierosy oraz płyny do nich (tzw. liquidy);

  • Oprogramowanie na licencji NFR (Not For Resale);

  • Dowody rejestracyjne oraz karty pojazdu oferowane bez pojazdów, do których je wydano;

  • Klucze seryjne sprzedawane bez dołączonego oryginalnego oprogramowania;

  • Dane osobowe lub listy adresów e-mail;

  • Prace magisterskie, dyplomowe, licencjackie, maturalne, wypracowania i inne prace tego typu;

  • Organy ludzkie lub zwierzęce;

  • Leki znajdujące się na liście Ministerstwa Zdrowia w tym OTC;

  • Usługi i przedmioty związane z zachęcaniem do wysłania wiadomości tekstowej na płatne numery SMS (tzw. SMS Premium).;


6. Usługi lokalnych przedsiębiorców

Baza lokalnych przedsiębiorców jest pobierana z bazy Google na mocy osobnego porozumienia Usługodawcy z Google. Właściciel pobranej z bazy Google wizytówki przedsiębiorstwa ma możliwość na platformie Moja Okolica edycji jej treści, zdjęć i opisu na podstawie dodatkowej weryfikacji poprzez autoryzację po numerze NIP oraz numerze telefonu komórkowego. Przeprowadzona poprawnie autoryzacja właściciela wizytówki daje możliwość przedsiębiorcy wysyłanie powiadomień Push do Użytkowników za pomocą podłączenia kanału RSS prowadzące do serwisu www. przedsiębiorcy. Użytkownik chcący otrzymywać takie powiadomienia powinien z poziomu wizytówki przedsiębiorcy wyrazić taką chęć. Jednocześnie każdy Użytkownik mam możliwość wystawienia oceny oraz komentarza dla danego przedsiębiorcy.

7. Kalendarz wydarzeń

Na podstawie informacji zamieszczanych przez Nadawców lokalnych lub ogólnopolskich w zakresie organizowanego wydarzenia na określonym obszarze geograficznym, Użytkownik mam możliwość wglądu w temat, datę, miejsce, opis wydarzenia oraz może ustawić dla niego przypomnienie, dzięki czemu otrzyma powiadomienie Push z ustalonym wyprzedzeniem

8. Bezpieczeństwo i Zdrowie

Każdy użytkownik ma dostęp do najbliższych punktów medycznych takich jak: apteki, szpitale, przychodnie, defibrylatory zlokalizowane na określonym obszarze geograficznym i przedstawiane względem najbliższej odległości do lokalizacji urządzenia Użytkownika. Użytkownik posiada możliwość podglądu wizytówki informacyjnej takiego punktu, nawiązania połączenia telefonicznego lub nawigowania pod wskazany adres punktu.

Użytkownik ma możliwość założenia „strefy bezpiecznego poruszania się” dla swojego Podopiecznego. Utworzenie konta dla podopiecznego może dokonać tylko i wyłącznie Użytkownik pełnoletni, który stworzy dedykowany adres mailowy dla podopiecznego, za pomocą którego będzie możliwe pobranie aplikacji Moja Okolica oraz następnie powiązania kont Użytkowników i założenie stref bezpieczeństwa.

9. Funkcja SOS dzięki której każdy Użytkowni Platformy MojaOkolica  może w dowolnej chwili dokonać Wezwania Pomocy Pierwszego Ratownika, bądź innych Służb Medycznych które znajdują w pobliżu użytkownika na obszarze objętym zakresem działaniem Platformy Moja Okolica. Celem funkcji SOS jest zapewnienie możliwości przekazywania zgłoszeń alarmowych poprzez platformę Moja Okolica

Użytkownik aplikacji Moja Okolica (od wersji 42.3 i nowsze wersje) ma dostępny przycisk SOS na głównym ekranie. Przy pierwszym korzystaniu, użytkownik musi potwierdzić numer telefonu, na który Pierwszy Ratownik miałby się kontaktować.

Po wstępnym potwierdzeniu, funkcja SOS jest już aktywna. W sytuacji nagłego zdarzenia lub wypadku wymagającego zewnętrznej pomocy, użytkownik może przycisnąć czerwony przycisk „SOS” po prawej stronie ekranu. Po przyciśnięciu, użytkownik aplikacji Moja Okolica musi potwierdzić przyciskiem „Wezwij” lub anulować wezwanie przyciskiem „anuluj”.

Po wezwaniu pomocy, użytkownik będzie miał widoczne wyszukiwanie Pierwszego Ratownika i będzie w aplikacji informowany o statusie jego wezwania (czy Pierwszy Ratownik został wezwany, czy jest w drodze). Pierwszy Ratownik ma możliwość kontaktu z użytkownikiem wzywającym pomoc.

Usługodawca- z wyjątkiem sytuacji ściśle określonych w Regulaminie – nie uczestniczy w żaden sposób w kontaktach między Użytkownikiem a Służbami Medycznymi i Pierwszym Ratownikiem. Nie jest stroną jakichkolwiek czynności faktycznych ani prawnych dokonywanych między nimi. Jest jedynie podmiotem udostępniającym Platformę Moja Okolica w celach określonych w Regulaminie.  

Wszelkie stosunki prawne między Użytkownikiem a Pierwszym Ratownikem i Służbami Medycznymi regulują powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

10. Rezerwacja wizyty

Aplikacja Moja Okolica umożliwia umawianie spotkań. Rezerwacji może dokonać każda zalogowana osoba. Rezerwacji dokonuje się przez wybranie odpowiedniego miejsca oraz tematu spotkania, a następnie daty i godziny oraz uzupełnienia swoich danych osobowych. Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie danych przez Klienta w zakresie danych podanych przy dokonywaniu Rezerwacji wizyty. Dane osobowe podane Klientowi są niezbędne do wykonania usługi rezerwacji wizyty. Istnieje również możliwość ustawienia przypomnienia odnośnie zbliżającego się terminu spotkania. Użytkownik może zrobić to z poziomu swojego telefonu klikając na przycisk „Ustaw przypomnienie” . W każdym momencie zarówno Użytkownik, jak i Użytkownik Klienta może anulować wizytę lub przenieść ją na inny termin. Po anulacji terminu przez Użytkownika, Użytkownik Klienta dostaje powiadomienie e-mailowe. Gdy zmiany lub anulacji dokona Użytkownik Klienta, Użytkownik dostanie również powiadomienie e-mailowe.

11. Harmonogram wywozu odpadów

W module „Kalendarz wywozu odpadów” Użytkownik może sprawdzić harmonogram wywozu odpadów w swojej okolicy. Istnieje również możliwość otrzymywania powiadomień push o planowanych wywozach. Aby to zrobić należy wejść w ustawienia aplikacji, a następnie kliknąć na „Kalendarz wywozu odpadów”. W tym miejscu Użytkownik może wpisać swój adres zamieszkania aby móc otrzymywać powiadomienia push z przypomnieniami dotyczącymi najbliższych planowanych odbiorów śmieci.

12. Konto Użytkownika

Utworzenie Konta i/lub zalogowanie się na platformie Moja Okolica jest równoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą w przedmiocie świadczenia usług na warunkach przewidzianych w Regulaminie. W przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych, utworzyć Konto w ich imieniu oraz dokonywać wszelkich dalszych czynności w ramach Serwisu może jedynie osoba, która jest umocowana do działania w tym zakresie w imieniu tych podmiotów. Użytkownik może posiadać i korzystać tylko z jednego Konta w platformie Moja Okolica. Niedozwolone jest używanie tymczasowych adresów email, zarówno do tworzenia Konta, jak i zamieszczenia Ogłoszenia. Świadczenie usług dla Użytkownika przez Usługodawcę w ramach Konta w platformie Moja Okolica ma charakter bezterminowy, jednakże Użytkownik może w dowolnym momencie usunąć Konto i tym samym rozwiązać umowę z Usługodawcą poprzez przesłanie swojego oświadczenia w tym zakresie za pomocą poczty elektronicznej na adres: kontakt@mojaokolica.com

4. Rejestracja Użytkownika na platformie Moja Okolica

Rejestracja na platformie może być wykonana za pomocą:

  1. Posiadanego konta Google

  2. Posiadanego konta Facebook

  3. Wypełnienia formularza rejestracyjnego zgodnie z instrukcją

Aplikacja mobilna o nazwie Moja Okolica jest do pobrania na sklepach internetowych Google Play i App Store. Korzystanie z aplikacji możliwe jest tylko w przypadku akceptacji regulaminu. Po zapoznaniu się i akceptacji regulaminu następuje zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą.

5. Korzystanie z platformy Moja Okolica

Korzystanie z platformy Moja Okolica w pełnej wersji jest możliwe w przypadku poprawnego zalogowania się poprzez konto Google, konto Facebook, lub nową rejestrację konta. Użytkownik zalogowany anonimowo otrzyma dostęp tylko w ograniczonym zakresie działania platformy Moja Okolica. Istotnym czynnikiem wpływającym na jakość działania platformy jest wskazanie lokalizacji dla której platforma Moja Okolica ma dostarczać informacje.

Użytkownikiem platformy Moja Okolica może być każda osoba fizyczna w wieku powyżej 18 lat. W przypadku chęci skorzystania przez Użytkownika z modułu „Bezpieczeństwo i Zdrowie”, zwłaszcza funkcjonalności „Strefa Bezpieczeństwa”, Użytkownik chcąc wyznaczyć strefę bezpiecznego poruszania się dla swojego dziecka, które jest wieku poniżej 18 lat, jest zobowiązany do założenia samodzielnie dla swojego dziecka dedykowanego konta email oraz konta na Moja Okolica za pomocą którego będzie możliwość stworzenia stref bezpieczeństwa.
Użytkownik korzystający z dowolnej usługi w ramach całej platformy Moja Okolica, wyraża zgodę na możliwość otrzymania powiadomienia alarmowego od Regionalnego Systemu Ostrzegania lub dedykowanego dla lokalizacji Użytkownika Centrum Zarządzania Kryzysowego.

Użytkownik ma świadomość, iż skorzystanie z pomocy Pierwszego Ratownika badź Służb Medycznych (poprzez funkcje SOS) może wiązać się z obowiązkiem zwrotu kosztów akcji i obowiązany jest do zwrotu tych kosztów ( jeśli taki obowiązek wynika z przepisów) na własną rękę i koszt, w szczególności dotyczy to sytuacji bezzasadnego wezwania pomocy lub prób wzywania pomocy bez nawiązania kontaktu telefonicznego lub też używania Platformy Moja Okolica w celu rozrywki, czy też wprowadzania w błąd Pierwszego Ratownika bądź Służb Medycznych. Użytkownik ma świadomość, iż Funkcja SOS służy do wzywania pomocy w sytuacji realnego zagrożenia życia lub zdrowia. Nie przysługują mu w tym zakresie do Usługodawcy jakiekolwiek roszczenia.

6. Zamieszczanie treści bezprawnych

Zabronione jest przesyłanie w ramach platformy Moja Okolica treści, stanowiące naruszenie obowiązujących przepisów prawa lub dobrych obyczajów, w szczególności:

  • Nawołujących do nienawiści ze względu na rasę, płeć, narodowość, przynależność państwową, orientację seksualną

  • Obrażające uczucia religijne

  • Naruszające prawa innych

  • Naruszających znaki towarowe, prawa do firmy lub innych chronionych oznaczeń pochodzenia towarów i usług

  • Zachęcających do działań przestępczych

7. Warunki techniczne korzystania z platformy Moja Okolica

  1. Aplikacja mobilna w najnowszej wersji oferowanej w sklepie z aplikacjami jest dostępna jeśli Użytkownik posiada telefon z jednym z poniższych systemów operacyjnych w wersji minimum:

    • iOS 9.0 lub nowsze

    • Android 5.0 lub nowsze

  2. Aplikacja mobilna Moja Okolica nie działa na telefonach, w których nie ma możliwości zainstalowania zewnętrznych aplikacji.

  3. Aplikacja mobilna Moja Okolica wymaga połączenia z siecią Internet. Na telefonach bez możliwości połączenia z siecią Internet aplikacja nie będzie działać.

  4. Aplikacja może być zainstalowana równocześnie na kilku urządzeniach mobilnych.

8. Zakres odpowiedzialności Usługodawcy

  1. Należyte funkcjonowanie techniczne aplikacji Moja Okolica;

  2. Zapewnienie ciągłej dystrybucji aplikacji poprzez autoryzowane markety Google Play, App Store;

  3. Stały nadzór techniczny i informatyczny;

  4. Aktualizację wersji aplikacji mobilnej dla urządzeń mobilnych z nowo wprowadzonymi systemami operacyjnymi;

  5. Informację w zakresie dokonanych zmian funkcjonalnych zamieszczoną na marketach Google Play, App Store;

  6. Bieżące wsparcie techniczne dla użytkowników aplikacji mobilnej;

  7. Rozwój funkcjonalny biorący pod uwagę oczekiwania użytkowników;

  8. Zabezpieczenie danych osobowych gromadzonych w aplikacji mobilnej;

  9. Pobieranie danych z powszechnych baz udostępnionych publicznie (np. usługi, apteki, szpitale);

  10. Publikację powiadomień PUSH tylko tych podmiotów, które samodzielnie wybrał użytkownik;

  11. Weryfikację użytkownika na podstawie udostepnienia przez niego danych (imię i nazwisko, numer telefonu, adres email);

  12. Weryfikację treści zamieszczanych w module „Ogłoszenia” i usunięcie treści w przypadku naruszenia paragrafu 6 Regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną, mówiącym o zamieszczaniu treści bezprawnych;

  13. Wskazywanie lokalizacji poszczególnych podmiotów na bazie poprawnej lokalizacji użytkownika urządzenia mobilnego;

  14. Usługodawca ponosi odpowiedzialność jedynie za to iż, Użytkownik ma dostęp do Usługi. Nie odpowiada on za treść, jakość, możliwości realizacji i poprawność informacji. W szczególności nie podnosi odpowiedzialności za trafność i prawidłowość lokalizacji. Wszelkie informacje oferowane przez Usługę nie mogą być traktowane jako jedyne pewne źródło informacji i Usługodawca w związku z tym nie ponosi odpowiedzialności za skutki zastosowania się do tychże treści

  15. Usługodawca nie świadczy usługi ratowniczej, umożliwia jedynie- wyłącznie w zakresie określonym w Regulaminie usprawnienie komunikacji pomiędzy Użytkowaniem a Pierwszym Ratnowikiem oraz uzyskiwaniem przez Służby Medyczne i  Pierwszych Ratowników informacji o lokalizacji Użytkownika poprzez Platformę Moja Okolica.

  16. Usługodawca zastrzega sobie prawo do przerwy technicznej w funkcjonowaniu Platformy Moja Okolica, w przypadku bieżącej obsługi Platformy Moja Okolica oraz jej oprogramowania, aktualizowania oprogramowania, wprowadzania nowych funkcji, prac konserwacyjnych.

  17. Usługodawca ma prawo czasowego ograniczenia funkcji, funkcjonalności lub modułów Platformy Moja Okolica udostępania ich w wybranych godzinach lub wprowadzania ograniczeń. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zdarzenia w stosunkach prawnych lub faktycznych między Użytkownikiem a Pierwszym Ratownikiem, Służbami Medycznymi, które to wyniki z nawiązania lub próby nawiązania kontaktu przy pomocy Pierwszego Ratownika, Służb Medycznych i ich autolokalizacji.

  18. W szczególności Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:

a)    Jakiekolwiek działania lub zaniechania Pierwszego Ratownika lub Służb Medycznych;

b)   Nieprzyjęcie zgłoszenia pomocy;

c)    Odmowę jego przyjęcia;

d)   Brak kontaktu Pierwszego Ratownika lub Służb Medycznych z Użytkownikiem;

e)    Brak realizacji akcji ratowniczej lub nienależytą jej realizację;

f)     nie dotarcie w porę na miejsce zdarzenia;

W każdym wypadku zarówno z przyczyn leżących po stronie Pierwszego Ratownika, Służb Ratowniczych innego podmiotu lub przyczyn natury obiektywnej (np. warunki atmosferyczne)

  1. Usługodawca nie uczestnicy w żaden sposób w sporach powstałych między Użytkownikiem a Pierwszym Ratownikiem lub Służbami Ratowniczymi. Nie angażuje się również w jakiekolwiek czynności prawne związane z rozwiązywaniem tego rodzaju sporów.

  2. Stroną Wszelkich roszczeń wynikłych z przeprowadzania lub nieprzeprowadzania akcji ratowniczej jest Pierwszy Ratownik bądź Służba Medyczna. Wszelkie skargi i zażalenia dotyczące działania lub zaniechania Pierwszego Ratownika lub Służb Medycznych Usługodawca pozostawia bez rozpoznania lub przekaże je odpowiednich organów.

Wykonawca będzie odpowiadał za poprawne działanie aplikacji jedynie w przypadku zainstalowanych oryginalnych systemów operacyjnych na urządzeniach mobilnych.

9. Dane osobowe.
Administrator gwarantuje zapewnienie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych.

Dane osobowe Użytkownika będą przechowywane przez czas, jak będzie konieczny do realizacji przez Administratora usług świadczonych za pośrednictwem Aplikacji mobilnej.

Administrator ma prawo udostępniania danych osobowych Użytkownika: spółkom zależnym; podmiotom świadczącym usługi audytorskie, doradcze, consultingowe; prawne; podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa; podmiotom przetwarzającym dane na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych – wyłącznie zgodnie z poleceniami Spółki S4C Operator.

Dane  osobowe nie będą  przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.

Dane przetwarzane w oparciu o zgodę mogą być przetwarzane do czasu jej wycofania lub gdy cel przetwarzania został zrealizowany.

Dane mogą być przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora danych mogą być przetwarzane do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Spółki MCX Systems stanowiących podstawę tego przetwarzania lub do czasu wniesienia przez Użytkownika sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.

Dane przetwarzane w związku z zawartą umową przetwarzane będą do czasu wygaśnięcia umowy i obejmują okres gwarancji i dochodzenia ewentualnych roszczeń. Dane Użytkownika wykorzystywane do celów marketingu bezpośredniego nie będą dalej przetwarzane w przypadku zgłoszenia sprzeciwu.

Użytkownik ma prawo:

  • prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo żądania ich sprostowania, sprzeciwu wobec przetwarzania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania;

  • prawo wycofania zgody; wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;

  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (o ile ma to zastosowanie), w celu ewentualnego przekazania tych danych innemu administratorowi danych;

  • prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119
    z 4.05.2016).

W przypadku usunięcia przez Użytkownika danych osobowych, Użytkownik utraci możliwość korzystania z funkcje Aplikacji korzystających z tych danych. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług powinny być przesyłane drogą elektroniczną na adres: kontakt@mojaokolica.com z wpisaniem w tytule maila „Reklamacja” lub pisemnie na adres Usługodawcy: ul. Gotarda 9, 02-683 Warszawa z dopiskiem na kopercie „Reklamacja”. Treść reklamacji powinna zawierać dane kontaktowe Użytkownika i opis problemu. Reklamacje będą rozpatrywane zgodnie z kolejnością ich wpływu, jednak nie później niż w terminie 30 dni od momentu ich otrzymania przez Usługodawcę. Po rozpatrzeniu reklamacji Usługodawca udzieli informacji osobie wnoszącej o sposobie jej rozstrzygnięcia poprzez pocztę elektroniczną lub listownie (w zależności od sposobu otrzymania reklamacji). Reklamacje są rozpatrywane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

10. Rozwiązanie Umowy oraz Odstąpienie od umowy (prawo i skutki).

  1. Użytkownik może w dowolnym czasie zaprzestać korzystania z Platformy Moja Okolica poprzez jej usunięcie z Urządzenia mobilnego w sposób standardowy dla danej wersji systemu operacyjnego zainstalowanego na Urządzeniu mobilnym lub informując o tym Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany w Pkt. I.1 niniejszego Regulaminu.

  2. Użytkownik będący konsumentem może w terminie 14 dni dnia rejestracji odstąpić od umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Użytkownik może złożyć pisemnie przesyłając je na adres Administratora podany w pkt. IX Regulaminu lub w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w pkt. I.1 Regulaminu.

  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może przybrać dowolną treść, z której wynikać będzie wola odstąpienia od tej umowy, przy czym dla zachowania terminu wystarczające jest wysłanie przedmiotowego oświadczenia przed upływem terminu wskazanego w pkt. XI.2 Regulaminu.

  4. Usługodawca może rozwiązać Umowę w każdym czasie w sytuacji korzystania przez Użytkownika bądź jego Podopiecznych z Platformy Moja Okolica Aplikacji w sposób sprzeczny z prawem bądź Regulaminem, informując o tym Użytkownika na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej.

  5. W przypadku rozwiązania Umowy o korzystanie z Platformy Moja Okolica jak również w przypadku odstąpienia od powyższej Umowy, Usługodawca dokonuje niezwłocznej dezaktywacji dostępu Użytkownika oraz jego Podopiecznych do Platformy Moja Okolica, natomiast Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego odinstalowania Aplikacji z Urządzenia mobilnego własnego oraz Podopiecznych.

11. Postanowienia końcowe

  • Regulamin świadczenia usługi drogą elektroniczną dla Użytkowników platformy Moja Okolica jest dostępny z poziomu aplikacji mobilnej moja Okolica – zakładka Regulamin, oraz na stronie internetowej https://mojaokolica.pl do pobrania z zakładki Regulamin

  • Informacja o zmianie Regulaminu Usługodawcy będzie każdorazowo zamieszczania na stronie internetowej https://mojaokolica.pl oraz w aplikacji mobilnej Moja Okolica. Zmiany zachodzące w Regulaminie wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Usługodawcę, jednak nie wcześniej niż 7 dni od dnia zamieszczenia informacji na stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej Moja Okolica

  • Usługodawca zastrzega sobie prawo do rozwiązania umowy z Użytkownikiem, jeśli Użytkownik podejmuje działania naruszające postanowienia Regulaminu lub przepisy prawa powszechnie obowiązującego oraz kontynuuje działania pomimo otrzymanego wezwania od Usługodawcy do ich zaniechania.

  • Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi w ramach platformy Moja Okolica będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla Usługodawcy.

  • Użytkownik może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń za pomocą:

  • Stałego polubownego sądu konsumenckiego, działającego przy Inspekcji Handlowej

  • Wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej

  • Unijnej platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution – internetowe rozstrzyganie sporów), dostępnej pod adresem internetowym http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń są dostępne na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl