Najczęściej zadawane pytania

Poniżej przedstawiamy Państwu listę najczęściej zadawanych pytań przez użytkowników aplikacji Moja Okolica. Jeśli nie znajdziecie odpowiedzi na pytanie, które Was nurtuje, skontaktujcie się z nami poprzez maila lub chat dostępny na stronie.

  • Oczywiście! Platforma Moja Okolica była, jest i będzie zawsze darmowa.

    Aplikację możesz pobrać z Google Play i/lub AppStore.

  • Pobierz aplikację z jednego ze sklepów — Google Play i/lub App Store. Po włączeniu aplikacji pojawi się ekran główny. W następnej kolejności wybierz opcję „rejestracja” i uzupełnij wszystkie pola — Imię i Nazwisko, adres e-mail oraz hasło. Zaakceptuj regulamin serwisu oraz jeśli chcesz, abyśmy mieli możliwość wysyłania Ci wiadomości e-mail, wyraź zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych.

    Zarejestrować konto w aplikacji możesz również poprzez konta na Facebook’u, Google lub Apple. Wystarczy, że klikniesz pole „rejestracja” i wybierzesz jeden z wybranych przycisków.

  • By móc korzystać z wszystkich funkcjonalności aplikacji, wystarczy, że w aplikacji przejdziesz do ustawień i wybierzesz opcję „wyloguj się”. Następnie pojawi się ekran logowania/rejestracji. Kliknij przycisk „rejestracja”, uzupełnij wszystkie pola i zaakceptuj regulamin. Od teraz możesz się cieszyć wszystkimi funkcjonalnościami aplikacji! :)

  • Lokalizację w aplikacji ustawisz na głównym ekranie. Oprócz swojej miejscowości wpisz również powiat, by mieć pewność, że lokalizacja, którą wybierzesz, była tą, którą szukasz.

    Przykład: Zakopane, tatrzański.

  • Rozwiń boczne menu aplikacji, które znajduje się w lewym górnym rogu (obok pola lokalizacji). Przy nazwie użytkownika kliknij ustawienia. Wybierz „ustawienia powiadomień” i włącz PUSH.

    Upewnij się również, że Twój telefon zezwala na powiadomienia z aplikacji Moja Okolica.

  • W prosty sposób możesz zmienić język aplikacji na Angielski, Niemiecki oraz Ukraiński. Wejdź w ustawienia aplikacji, kliknij „język” i wybierz ten, który Ci najbardziej odpowiada.

  • Tryb ciemny może ustawić każdy użytkownik aplikacji. Wystarczy, że rozwiniesz boczne menu, które znajduje się w lewym górnym rogu (obok pola z lokalizacją). Gdy menu się rozwinie, wybierz „tryb ciemny”.

    Od teraz możesz się cieszyć ciemnym widokiem aplikacji.

  • Harmonogram wywozu odpadów jest widoczny dla użytkowników zarejestrowanych. By mieć dostęp do modułu, zarejestruj swoje konto.

    Po wybraniu głównej lokalizacji np. Darłowo przejdź do modułu „odpady”. Po wejściu w niego wyświetli Ci się komunikat informujący o zawężeniu adresu zamieszkania, potwierdź, klikając „przejdź do ustawień”. Następnie wybierz lupkę. Wtedy pokaże Ci się rozwijana lista wszystkich adresów. Wybierz ten, który Cię interesuje, lub wyszukaj adres w polu „ulica, numer domu” wpisując trzy pierwsze litery. W taki sposób masz już zawężony adres zamieszkania w module odpady. Harmonogram wyświetli teraz wywozy dostępne pod Twoim adresem. Każdy adres możesz zmienić w ustawieniach, usuwając lub dodając nowy.

    Więcej szczegółów o harmonogramie odbioru odpadów znajdziesz na naszym blogu. Kliknij przycisk poniżej 👇

    Kalendarz Odpadów

  • Na głównym ekranie nad mapą kliknij listę z dostępnymi jednostkami organizacyjnymi. Wybierz ten, który Cię interesuje, np. Urząd Gminy i/lub Gminną Bibliotekę Publiczną. W tym momencie wyświetli Ci się wizytówka punktu. Wystarczy, że klikniesz pole „subskrypcja”.

    Od tej pory masz już zasubskrybowaną subskrypcję i będziesz otrzymywał wszystkie powiadomienia z danej wizytówki.

  • To proste! :)

    Wybierz moduł rynek, możesz to zrobić poprzez główne menu, lub boczne, które znajduje się w lewym górnym rogu. Wyświetli Ci się mapa z Twoją lokalizacją oraz przycisk „Moje ogłoszenia” - kliknij go. W kolejnym kroku wybierz „dodaj ogłoszenie” i uzupełnij wszystkie najważniejsze dane, między innymi zdjęcie wystawionego przedmiotu, nazwę, kategorię, opis, cenę, numer telefonu wraz z lokalizacją. Po uzupełnieniu pól wystarczy, że potwierdzisz dane, klikając przycisk „gotowe”.

    Twoje ogłoszenie będzie ważne przez 14 dni, pamiętaj o jego przedłużeniu!

  • Tak! Wystawiając na sprzedaż lub oddanie przedmioty w Mojej Okolicy, możesz mieć pewność, że nie pobierzemy za to żadnych opłat. Niezależnie od tego ile ogłoszeń będziesz chciał umieścić.

  • Bezpieczną strefę musisz mieć włączoną zarówno na urządzeniu dziecka, jak i rodzica/opiekuna.

    Rodzic — Wejdź w moduł zdrowie, w prawym górnym rogu kliknij przycisk „wyznacz strefy” i wybierz pole „Jestem rodzicem”. Zatwierdź komunikat, który Ci się wyświetli. Na mapie zaznacz dokładny teren, w którym dziecko ma mieć aktywną strefę. Aby to zrobić, przytrzymaj pole na ekranie aż do pojawienia się pinezki. W każdym momencie możesz to zmienić, usuwając i dodając nową strefę. Jeśli teren jest już wyznaczony, kliknij plus. By dodać dziecko do tejże strefy, kliknij klucz w prawym górnym rogu. Następnie „dodaj dziecko”, wpisz e-mail, na który jest zarejestrowane konto w aplikacji dziecka. Zaakceptuj warunki korzystania oraz politykę prywatności.

    Dziecko — Tak jak w przypadku rodzica musisz mieć zarejestrowane konto w aplikacji. Wybierz moduł zdrowie, następnie „wyznacz strefy” -> chcę dołączyć do strefy. Zweryfikuj swój numer telefonu. Gdy numer został już zweryfikowany, kliknij ponownie „chcę dołączyć do strefy”, potwierdź komunikat, który Ci się wyświetli.

    Ostatnim krokiem jest dodanie dziecka do strefy. Na telefonie rodzica wejdź w bezpieczną strefę. Kliknij klucz w prawym górnym rogu i dodaj dziecko do strefy, wpisując jego e-mail. Aplikacja znajdzie konto Twojego dziecko. Gdy dziecko zatwierdzi Twoje zaproszenie, jako rodzic będziesz mógł monitorować jego lokalizację z poziomu bezpiecznej strefy.

  • Wszystkie punkty medyczne, w tym szpitale, apteki oraz defibrylatory znajdziesz w module Zdrowie.

    Czy mogę ustawić przypomnienie przy wydarzeniu, które mnie interesuje?

    Tak, zrobisz to poprzez wybór wydarzenia, przy którym chcesz otrzymać powiadomienie. Wejdź w moduł wydarzenia, następnie wybierz te, które Cię najbardziej interesuje. Pod mapą i zdjęciami znajduje się przycisk „ustaw przypomnienie” - kliknij go. Po zatwierdzeniu dostępu do kalendarza ustawisz powiadomienie o zbliżającym się zdarzeniu.

    Teraz już żadne wydarzenie Cię nie ominie! :)

  • Wejdź w ustawienia aplikacji i wybierz „parametryzację nadawców krajowych”. Wyświetlą Ci się subskrypcje zarówno z RSO, jak i nadawców krajowych.

    Dostępni nadawcy krajowi to: ZUS, KIS, GIOŚ, CKiK, GIS.

    Dostępne subskrypcje z RSO: meteorologiczne, hydrologiczne, ogólne, stany wód, informacje drogowe.

    Przy obu kategoriach możesz ustawić otrzymywanie wiadomości oraz powiadomień PUSH.

    Komunikaty od poszczególnych nadawców znajdziesz w module wiadomości „Kraj”. Wszystkie wiadomości od nadawców będą dostosowane do Twojej lokalizacji.